Γιατί γυμναζόμαστε περισσότερο όταν πλησιάζει το καλοκαίρι;
  • μέγεθος γραμματοσειράς +

12 Μαΐου 2018
(0 ψήφοι)
Συντάχθηκε από τον/την  Christina Bouki

Κάθε χρόνο αυτή την εποχή, τα γυμναστήρια γεμίζουν με νέα μέλη που θέλουν να φτιάξουν κορμί για την παραλία. Οι περισσότερες γυναίκες προσπαθούμε να βρούμε μια προπόνηση "30 ημερών" για το τέλειο κορμί και την αντίστοιχη διατροφή που υπόσχεται γρήγορη απώλεια κιλών και αυτό φαίνεται από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με αυτό; Θέλουμε να πούμε, τουλάχιστον οι άνθρωποι προσπαθούν να βρούνε την φόρμα τους, έτσι; Δεν υπάρχει τίποτα λανθασμένο με την επιθυμία να διαμορφώσει κάποιος το σώμα του για το καλοκαίρι, αλλά είναι σημαντικό να το πετύχει με υγιεινό τρόπο που προάγει τη συνολική ευεξία και δεν σε ωθεί να βλάψεις τον οργανισμό σου ή να τραυματιστείς από υπερβολικά έντονες προπονήσεις.

Αγνοήστε τη διαφημιστική εκστρατεία και μην φτάνετε  στα άκρα. Εάν ένα πρόγραμμα προσφέρει "στιγμιαία" αποτελέσματα - 30 ημέρες ή λιγότερο - είναι μάλλον είτε ανοησία είτε εξαιρετικά ανθυγιεινό. Όπως θα ήταν αδύνατο να μπορεί κάποιος να πέσει έως και τρία μεγέθη πιο κάτω μόλις σε ένα μήνα. Απλά δεν είναι εφικτό ή βιώσιμο. Τα είδη δίαιτας που υπόσχονται τέτοιου είδους απίστευτα αποτελέσματα, είναι συνήθως αυτά που σε ενθαρρύνουν να λιμοκτονείς και να στερήσεις το σώμα σου από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Επίσης, εγγυημένα θα κερδίσεις πίσω τα "χαμένα" κιλά κατά το διάστημα των καλοκαιρινών διακοπών.

Η καλοκαιρινή εμμονή που μας πιάνει με την γυμναστική και με το να έχουμε ωραίο σώμα στην παραλία, αποσπά την προσοχή μας από τη χαρά της εποχής και είναι συχνά ο λόγος που πολλοί άνθρωποι αποτυγχάνουν και τα παρατάνε, μετά από μερικές εβδομάδες. Γιατί όμως αυτή η εμμονή μας πιάνει πάντα αυτήν την εποχή; Γιατί εφόσον θέλουμε να έχουμε ένα όμορφο και υγιές σώμα, δεν ξεκινάμε την προσπάθειά μας  μερικούς μήνες νωρίτερα;

 

Κατά γενική ομολογία τον χειμώνα οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ληθαργικοί και η διάθεση για να βγούν έξω, πόσο μάλλον να γυμναστούν, είναι περιορισμένη. Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους με τον κυριότερο την περιορισμένη έκθεση στον ήλιο τους χειμερινούς μήνες. Η μελατονίνη έιναι μία ορμόνη η οποία ρυθμίζει τον ύπνο. Τον χειμώνα το σώμα μας παράγει περισσότερη μελατονίνη λόγω έλλειψης ήλιου, έτσι νιώθουμε κουρασμένοι και νυσταγμένοι όλη την ώρα.

Η βιταμίνη D, παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο πως νιώθουμε. Συνδέεται με την ανάπτυξη των κυττάρων, την πίεση, την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς επίσης είναι σημαντική για την επίδοση μας και την ανάρρωση από κάποια λοίμωξη. Έρευνες έδειξαν ότι η βιταμίνη D λειτουργεί κατά κάποιον τρόπο σαν ορμόνη στο σώμα μας και συνδέεται άμεσα με την λειτουργία των μυών μας. Η περιορισμένη λοιπόν απορρόφηση βιταμίνης D, που μας παρέχεται κυρίως από την έκθεση μας στον ήλιο, μπορεί να είναι υπεύθυνη για την διάθεση μας για γυμναστική.

 

Η αλήθεια έιναι ότι τους χειμερινούς μήνες με το κρύο και την βροχή δεν είναι και τόσο εύκολο για κάποιον να πάρει την απόφαση και να επιδοθεί σε εξωτερικές δραστηριότητες, σε αντίθεση με την άνοιξη που η διάθεση είναι καλύτερη και υπάρχει και το κίνητρο του καλοκαιριού και της εμφάνισης στην παραλία.

Παρ' όλα αυτά, είναι καλύτερο να γυμναζόμαστε τον χειμώνα παρά την άνοιξη και το καλοκαίρι. Η δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους κατα την διάρκεια του χειμώνα μας βοηθάει στην αποφυγή λοιμώξεων του αναπνευστικού και σε κρυολογήματα, το σώμα μας καίει περισσότερο λίπος γύρω από την κοιλιά και τους μηρούς και τέλος, αυτή η ελάχιστη εξωτερική δραστηριότητα μας φτιάχνει την διάθεση που είναι λίγο πιο καταθλιπτική τους χειμερινούς μήνες.

 

5 συμβουλές για να πετύχεις τον στόχο σου για το καλοκαίρι με τον υγιή τρόπο.

1. Απέφυγε να πέσεις στην παγίδα "γρήγορης επιδιόρθωσης" και διάλεξε ένα πρόγραμμα γυμναστικής και διατροφής που να ταιριάζει σε σένα, κάνοντας μικρά και σταθερά βήματα.

2. Σταμάτα να συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους ανθρώπους και σταμάτα να κριτικάρεις το σώμα σου αρνητικά.

3. Δώσε περισσότερη βάση στην μυική ενδυνάμωση και τότε θα δεις την αυτοπεποίθηση σου να αυξάνεται όσο αυξάνεται και η δύναμη του σώματός σου.

4. Μην κάνεις αυστηρή δίαιτα. Απλώς μάθε να τρως υγιεινά.

5. Σκέψου παραπέρα από το μαγιό που θα φορέσεις το καλοκαίρι. Η άσκηση και η διατροφή πρέπει να γίνουν τρόπος ζωής για έναν υγιή οργανισμό και ένα καλοσχηματισμένο σώμα.

 

Χριστίνα Μπουκή

MSc Ψυχολόγος Υγείας

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Είμαστε μια μικρή ομάδα φίλων, συναδέλφων, ανθρώπων που μας αρέσει να μαθαίνουμε, να δημιουργούμε, να δραπετεύουμε από την καθημερινότητα, τον κατακλυσμό πληροφοριών και το στενό πλαίσιο της ζωής μας πραγματικά ή έστω και φαντασιακά.

logo

SOCIAL

Top