10 τροφές που θα μειώσουν τους μαύρους κύκλους και τις σακούλες κάτω από τα μάτια σου
  • μέγεθος γραμματοσειράς +

10 Οκτωβρίου 2018
(0 ψήφοι)
Συντάχθηκε από τον/την  Charikleia Kiousi

Εκτός από τα διάφορα καλλυντικά προιόντα που απλά καλύπτουν τους ενοχλητικούς μαύρους κύκλους και τις «σακούλες» κάτω από τα μάτια, υπάρχει και κάτι άλλο πιο θρεπτικό που μπορείτε να κάνετε. Η σωστή διατροφή προσφέρει όλα εκείνα τα συστατικά που ενισχύουν τον οργανισμό μας και μας κάνουν να είμαστε και να φαινόμαστε υγιείς και λαμπεροί.

Η επιδερμίδα μας και ειδικά στην περιοχή των ματιών χρειάζεται ενυδάτωση και αντιοξειδωτική φροντίδα... εκ των έσω. Δεν αρκούν μόνο τα προϊόντα περιποίησης. Η σωστή διατροφή και η ξεκούραση είναι σύμμαχος για την καλή υγεία του δέρματος και της εμφάνισής μας. 

 

Και πως θα ενισχύσεις την διατροφή σου με περισσότερα ενυδατικά τρόφιμα και αντιοξειδωτικά για να απαλλαγείς από τους μαύρους κύκλους ;

Πρόσθεσε αυτά τα τρόφιμα στο εβδομαδιαίο σου διαιτολόγιο και θα δεις πως θα αλλάξει το δέρμα σου!

 

1. Αγγούρι

Το αγγούρι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό που επανα-ενυδατώνει, διοξείδιο του πυριτίου που ενισχύει το κολλαγόνο και θείο που ενισχύει το δέρμα. Παρέχει στον οργανισμό βιταμίνη Κ, η οποία αυξάνει την ελαστικότητα των αιμοφόρων αγγείων.

 

Πώς να το φάτε:

Καθημερινά, προσθέστε ¼ -1/2 αγγούρι στη σαλάτα σας.

 

 

2. Καρπούζι

Το καλοκαιρινό αυτό φρούτο εκτός από απολαυστικό, είναι γεμάτο νερό. Αποτελείται από περίπου 92% νερό και περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά που υποστηρίζουν την υγεία των ματιών γενικότερα, συμπεριλαμβανομένου του β-καροτένιου. Ακόμα περιέχει λυκοπένιο, βιταμίνες Β1, Β6 και C, κάλιο, μαγνήσιο.

 

Πώς να το φάτε:

1 φέτα καρπούζι σαν σνακ ή επιδόρπιο ή προσθέστε το στα smoothies σας.

 

 

3. Μύρτιλα

Τα μύρτιλα άξια έχουν κατακτήσει την κορυφή των αντιοξειδωτικών τροφών. Είναι πλούσια πηγή της αντιοξειδωτικής λουτεΐνης και μαζί με τις ανθοκυανίνες, βοηθούν στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των ματιών. Περιέχουν επίσης κερσετίνη, ωμέγα-3, βιταμίνη C και Κ, μαγγάνιο.

 

Πώς να τα φάτε:

Ιδανικά σαν σνακ, μία μικρή χούφτα κάθε μέρα.

 

 

4. Ντομάτα

Το λυκοπένιο είναι το συστατικό που δίνει στη ντομάτα το κόκκινο χρώμα και είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό. Οι ιδιότητες του λυκοπένιου ενισχύονται όταν η ντομάτα είναι μαγειρεμένη. Το λυκοπένιο ως ισχυρό αντιοξειδωτικό, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν πρόωρη γήρανση και προστατεύει επίσης τα αιμοφόρα αγγεία βελτιώνοντας την κυκλοφορία στα μάτια.

 

Πώς να τη φάτε:

1 μέτρια ντομάτα ή 7 ντοματίνια ημερησίως. Ακόμα καλύτερα, ψήστε στο γκριλ τα ντοματίνια και προσθέστε τα στη σαλάτα σας ή σε σάντουιτς λαχανικών. 

 

 

5. Σέλερι

Είναι μια πλούσια πηγή των μεταλλικών στοιχείων νάτριο και κάλιο που δρουν ως ηλεκτρολύτες. Το νάτριο και το κάλιο είναι ισχυροί ρυθμιστές υγρών που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πρηξίματος. Το σέλερι ακόμη είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο και κερσετίνη.

 

Πώς να το φάτε:

1 στικ ωμό σέλερι σε σαλάτες ή σαν σνακ μαζί με μία κουταλιά φυστικοβούτυρο ή τυρί κρέμα. Προσθέστε το επίσης σε smoothies μαζί με πορτοκάλι, μήλο ή ανανά και σπανάκι.

 

 

6. Μαύρα και κόκκινα μούρα

Ο καρπός της μουριάς περιέχει ρεσβερατρόλη, αντιοξειδωτική ουσία με αντιγηραντικές ιδιότητες. Τα μαύρα και τα κόκκινα μούρα είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου και περιέχουν ενυδατικά σάκχαρα, βιταμίνες Α, Β, Β2 και C, πρωτεΐνη και ανθοκυανίνες.

 

Πώς να τα φάτε:

Όπως και τα μύρτιλα, μία μικρή χούφτα καθημερινά.

 

 

7. Παντζάρι

Οι κόκκινες και κίτρινες χρωστικές μπεταλαΐνες, σύμφωνα με μελέτες, έχουν επιδείξει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση κατά των ελεύθερων ριζών και είναι χρήσιμες για την υγεία των ματιών.

 

Πώς να το φάτε:

Μέχρι 85g την ημέρα με πράσινη σαλάτα ή σε smoothie.

 

 

8. Goji berries

Άλλο ένα είδος μούρου που ενισχύει τον οργανικό μας με βιταμίνη C, αμινοξέα, β-καροτένιο, σίδηρο, χαλκό, σελήνιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, πολυσακχαρίτες και ζεαξανθίνη. Η ενυδατική καροτενοειδή ζεαξανθίνη, ενισχύει το δέρμα γύρω από τα μάτια.

 

Πώς να τα φάτε:

Μία μικρή χούφτα κάθε μέρα.

 

 

9. Βασιλικός πολτός.

Ο βασιλικός πολτός είναι πραγματικά ο βασιλιάς όλων των υπερτροφών. Από τα πιο θρεπτικά και πλούσια φυσικά συμπληρώματα διατροφής, ο βασιλικός πολτός περιέχει 18 βιταμίνες, όλα τα αμινοξέα, λιπαρά οξέα και πρωτεΐνες. Η αντιοξειδωτική ρουτίνη που υπάρχει στον βασιλικό πολτό, βοηθά στην κυκλοφορία και οι πρωτεΐνες ανανεώνουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη.

 

Πώς να το φάτε:

1 κουταλάκι ημερησίως.

 

 

10. Σπιρουλίνα

Υπερσυμπυκνωμένη σε θρεπτικά συστατικά, η σπιρουλίνα έχει πρωτεΐνες για ανανέωση του ιστού και θείο για την ενίσχυση του δέρματος. Ακόμη οι πρωτεΐνες, τα αντιοξειδωτικά, τα λιπαρά οξέα, το ασβέστιο, και οι βιταμίνες συμπλέγματος Β, ενισχύουν σημαντικά τον οργανισμό από μέσα προς τα έξω.

 

Πώς να τη φάτε:

Ξεκινήστε με ¼ κ.γ. την ημέρα σε ρόφημα, smoothie, σε γιαούρτι και μπορείτε να καταναλώνετε μέχρι 1 κγ.

 

 

Ποια είναι λοιπόν η ιατρική εξήγηση αυτών των "μαύρων κύκλων"; Στην πραγματικότητα προκαλούνται από διαρροή των τριχοειδών αγγείων (μικροσκοπικά αιμοφόρα αγγεία γύρω από το μάτι σας). Τα τριχοειδή σας είναι τόσο μικρά ώστε τα ερυθρά αιμοσφαίρια μερικές φορές πρέπει να ευθυγραμμιστούν, μεμονωμένα, για να περάσουν. Συχνά, τα ερυθρά αιμοσφαίρια χάνουν το δρόμο τους και περιπλανιούνται στο περιβάλλον δέρμα. Αυτό δεν είναι ένα πρόβλημα - συμβαίνει συνεχώς - και το σώμα σας έχει έναν μηχανισμό για να σκουπίσει αυτούς τους διαφυγόντες. Τα ένζυμα στο σώμα σας καταστρέφουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια, συμπεριλαμβανομένης της αιμοσφαιρίνης, δίνοντάς τους αυτό το πορφυρό ή μπλε-μαύρο αποχρωματισμό. Έτσι, όπως βλέπετε, οι σκούροι κύκλοι κάτω από τα μάτια είναι παρόμοιοι με τους μώλωπες καθώς δημιουργούνται με τον ίδιο μηχανισμό. 

 

Και ποιες είναι οι πιθανές αιτίες εμφάνισης μαύρων κύκλων;

  • Ανεπάρκεια σιδήρου ή Β12 - Αναιμία.
  • Κακή απορρόφηση βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.
  • Αλλεργίες - μπορεί να έχετε μια μη ανιχνευμένη αλλεργία στα τρόφιμα (δυσανεξία στη γλουτένη) ή μια αλλεργία σε μια χημική ουσία στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας σας.
  • Αφυδάτωση.
  • Ρινική συμφόρηση (φλεβοκομβική λοίμωξη).
  • Παράγοντες του τρόπου ζωής - Η κακή διατροφή, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, τα πάρα πολλά ποτά με καφεΐνη, το κάπνισμα τσιγάρων, το άγχος και η έλλειψη άσκησης μπορούν όλα να συμβάλλουν στον αποχρωματισμό της περιοχής κάτω από τα μάτια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Είμαστε μια μικρή ομάδα φίλων, συναδέλφων, ανθρώπων που μας αρέσει να μαθαίνουμε, να δημιουργούμε, να δραπετεύουμε από την καθημερινότητα, τον κατακλυσμό πληροφοριών και το στενό πλαίσιο της ζωής μας πραγματικά ή έστω και φαντασιακά.

logo

SOCIAL

Top