Απλές συμβουλές για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής!
  • μέγεθος γραμματοσειράς +

19 Ιανουαρίου 2018
(1 Ψήφος)
Συντάχθηκε από τον/την  Sofia A.

Αν αισθάνεστε ότι έχετε παραμελήσει λίγο τον εαυτό σας, αν αισθάνεστε συχνά κόπωση μέσα στην ημέρα, αν η ψυχολογία σας δεν είναι και η καλύτερη ή ακόμα και αν έχετε πάρει λίγα κιλά παραπάνω, τότε μάλλον θα πρέπει να αρχίσετε να αποκτάτε σιγά σιγά έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Δεν χρειάζονται δραματικές αλλαγές παρά μόνο κάποιες μικρές, στη διατροφή σας και στην καθημερινότητά σας, όπως για παράδειγμα να εντάξετε την άσκηση στο πρόγραμμά σας.

 

  • Άσκηση.

Αν έχετε σταματήσει να γυμνάζεστε για μικρό χρονικό διάστημα, για να επιστρέψει το σώμα σας στο επίπεδο φυσικής κατάστασης που είχατε, ξεκινήστε με 10 έως 12 λεπτά cardio άσκησης σε μέτρια ένταση. Προσθέστε σταδιακά χρόνο μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό επίπεδο προπόνησης. Όσον αφορά την προπόνηση με βάρη και αντιστάσεις, χρησιμοποιήσετε την ίδια αντίσταση (και τα ίδια κιλά) όπως πριν, αλλά μειώστε τις επαναλήψεις σας περίπου κατά το ένα τρίτο (έτσι κάνετε 10, αν κάνατε 15) και αυξήστε σταδιακά τις επόμενες δύο εβδομάδες.

Εναλλακτικά, ξεκινήστε με μία πιο ήπια μέθοδο εκγύμνασης όπως γρήγορο περπάτημα, pilates ή hatha yoga.

Αν πάλι έχετε παραπάνω από ένα χρόνο να γυμναστείτε, τότε μάλλον ήρθε η ώρα να επισκεφθείτε το κοντινότερο γυμναστήριο και μαζί με τους ειδικούς, να διαμορφώσετε ένα πρόγραμμα εγκύμνασης προσαρμοσμένο τόσο στις ανάγκες σας, όσο και στην τωρινή φυσική σας κατάσταση.

 

  • Διατροφή.

Παρόλο που το ήπαρ είναι ένα σύστημα αυτόματης αποτοξίνωσης, για να επιστρέψουμε στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να βρούμε τη συνολική ισορροπία, θα πρέπει να προγραμματίσουμε τα επόμενα γεύματά μας, έτσι ώστε να αποφύγουμε λάθος επιλογές που βασίζονται στην πείνα.

Φάτε 2½ φλιτζάνια λαχανικά ημερησίως, επιτρέποντας στις ίνες να μεταφέρουν τα απόβλητα μέσα από το σώμα σας πιο γρήγορα. Πιείτε αρκετό νερό  για να βοηθήσετε την πέψη και να αραιώσετε το αίμα, το οποίο μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό σας κρατά γεμάτους περισσότερο και αποτρέπει τα τσιμπολογήματα.

Μην ξεγελαστείτε με τα πολυάριθμα άρθρα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης σχετικά με την "αποτοξίνωση του σώματός σας" και πώς να "καθαρίσετε" το σύστημά σας. Το «Detox» και η «δίαιτα χυμών» φαίνεται να γίνονται όλο και πιο συνηθισμένα σχεδόν σε όλα τα post, αλλά δυστυχώς είναι μόνο θέμα marketing και δεν υποστηρίζονται από την επιστήμη υγείας. 

Για παράδειγμα, η γρήγορη απώλεια βάρους που αναφέρεται συχνά ως ένα από τα κύρια οφέλη συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό από την απώλεια βάρους νερού και υδατανθράκων, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζετε, ότι δεν χάνεται σωματικό λίπος. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η νέα "απώλεια βάρους", συνήθως αντικαθίσταται μέσα σε λίγες μέρες από την επιστροφή στην κανονική κατανάλωση γευμάτων. Οι διατροφές "αποτοξίνωσης" και "καθαρισμού" είναι ακριβώς αυτό: βραχυπρόθεσμες προσεγγίσεις.

 

Όταν θέτετε νέους στόχους, προσπαθήστε να κάνετε κάτι που είναι βιώσιμο για εσάς, ώστε να μην τα παρατήσετε με την πρώτη δυσκολία με αποτέλεσμα τελικά να επιστρέψετε στις κακές συνήθειες. 

Αντ 'αυτού, θέστε ως στόχο την σωστή και ισορροπημένη διατροφή ως επιλογή τρόπου ζωής αντί για μία ακόμη δίαιτα, οπότε ας δούμε μια λογική και βιώσιμη προσέγγιση.

Η καλή διατροφή μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την εφαρμογή των σωστών διατροφικών συνηθειών!

 Οι πιο σημαντικές πτυχές στην προσέγγιση της διαιτητικής σας "επαναφοράς" είναι να το κάνετε για τους σωστούς λόγους και να είστε συνεπείς. Η σωστή και υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση θα σας προσφέρει λίγα οφέλη στην αρχή, αλλά μακροπρόθεσμα και με εμφανή αποτελέσματα στο σώμα σας στο μέλλον. Κάνετε ένα σχέδιο για να διευκολύνετε τη διαδικασία και ορίστε ρεαλιστικούς στόχους.

Απλοί στόχοι όπως το πίνετε πράσινο τσάι δύο φορές την ημέρα, ή το να τρώτε τρεις μερίδες πράσινων λαχανικών την ημέρα, να αποφεύγετε να τρώτε αργά το βράδυ και ούτω καθεξής, μπορούν να λειτουργήσουν θετικά για εσάς. Άλλες πρακτικές προτάσεις περιλαμβάνουν το σχεδιασμό μιας λίστας αγορών ειδικών για εσάς, την αγορά ενός υγιεινού βιβλίου συνταγών και τον καθορισμό εβδομαδιαίας άσκησης. Μη διστάσετε να πάρετε και την γνώμη ενός ειδικού συμβούλου διατροφής και διαιτολόγου.

 

Μερικά tips για επαναφορά των διατροφικών σας συνηθειών είναι τα εξής:

  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και προτιμήστε ολικής αλέσεως.
  • Τρώτε περισσότερα λαχανικά και περιορίστε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (ζαχαρούχα ή αμυλούχα).
  • Ενσωματώστε φρέσκα βότανα, μυρωδικά και μπαχαρικά στα γεύματα σας.
  • Εάν κοιτάζετε μια ετικέτα ενός προϊόντος και δεν καταλαβαίνετε τα συστατικά, μην το φάτε.
  • Αποφύγετε τα ζαχαρούχα ποτά. Πίνετε νερό, τσάι, καφές και φρέσκους χυμούς. Ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνες είναι μια καλή αρχή της ημέρας.
  • Μην παραλείπετε τα γεύματα σας. 

 

Η έλλειψη τακτικής άσκησης,  σημαίνει ότι τα αποθέματα υδατανθράκων (γλυκογόνο) θα είναι κορεσμένα, γεγονός που είναι εν μέρει είναι υπεύθυνο για μια κατάσταση αντίστασης στην ινσουλίνη που σας προδιαθέτει να αποθηκεύσετε έπειτα ενέργεια ως λίπος. Προκειμένου να αποκατασταθεί η ευαισθησία στην ινσουλίνη, μειώνοντας αυτές τις ενεργειακές αποθήκες, μπορείτε να τις εξαντλήσετε με συνδυασμό άσκησης μέτριας έως υψηλής έντασης και μείωσης της πρόσληψης υδατανθράκων.

Σκοπός είναι να καταναλώνετε περισσότερα τρόφιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, όπως μούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Μόλις είστε ευχαριστημένοι από την πρόοδό σας και αισθάνεστε ότι επιτυγχάνετε τη σωστή σύνθεση και τους στόχους σας, μπορείτε να εισάγετε ξανά κάποιες τροφές με υδατάνθρακες σε έντονες ημέρες προπόνησης.

 

 

Για το άρθρο αυτό συνεργάστηκαν η Άλκηστις Ιωαννίδου, διαιτολόγος-διατροφολόγος και η Μαρία Κοκκοράκη, Fitness Personal Trainer.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Είμαστε μια μικρή ομάδα φίλων, συναδέλφων, ανθρώπων που μας αρέσει να μαθαίνουμε, να δημιουργούμε, να δραπετεύουμε από την καθημερινότητα, τον κατακλυσμό πληροφοριών και το στενό πλαίσιο της ζωής μας πραγματικά ή έστω και φαντασιακά.

logo

SOCIAL

Top